شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 59257

بیمار باید به عنوان یک کل در نظر گرفته شود و در صورت مراجعه بیمار به پزشک سلامت همه جانبه وی باید در اولویت بیماری آن قرار داشته باشد.

پزشکان باید بیماری محور باشند
سلامت نیوز : دکتر حسن ابوالقاسمی با توجه به محور‌های اصلی سلامت و درمان، گفت پزشکان باید بیماری محور باشند؛ نه بیمار محور. این بدان معناست که بیمار باید به عنوان یک کل در نظر گرفته شود و تمام مسایل سلامت برای وی در نظر گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ وی افزود:در صورتی‌که بیمار به پزشک مراجعه می‌کند باید سلامتی فرد مقدم بر بیماری وی باشد و سلامت آن بیشتر مورد توجه قرار گیرد.رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن بیمار به عنوان یک کل فرا‌تر از پیشگیری است، تصریح کرد: توجه داشتن به تمام جنبه‌های سلامت از قبیل؛ سلامت معنوی، روانی، جسمی، و اجتماعی افراد فرا‌تر از پیشگیری است و پزشک ملزم است به این چهار جنبه سلامت تاکید داشته باشد.

وی اظهارداشت: در صورتی‌که بیمار به عنوان یک کل در نظر گرفته شود می‌توان در زمینه تشخیص به موقع، درمان، و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها اقدام موثر كرد.دکتر ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: اجرای این مهم در برنامه پزشک خانواده قابل اجراست و می‌توان بسیاری از جنبه‌های که تاکنون مورد توجه قرار نمی‌گرفت و یا توسط پزشکان به بخش‌های خاص واگذار می‌شد پزشکان را وارد عمل نمود تا سلامت افراد در اولویت درمان بیماری قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha